reichmannpracujeme na nemeckých strojoch značky

reichmann


servisný postup

Čistenie a brúsenie sklznice na páse

1. Čistenie a brúsenie sklznice na páse

> na brúsnom páse (zr. 80 – 100) bez prítlaku prebrúsime plochy sklznice, tým odstránime starý prebytočný vosk, rôzne nečistoty a jemné ryhy.
> dokonale odmastíme sklznice, pred jej opravou použijeme odstraňovač vosku
> väčšie škrabance a ryhy zalejeme – natavíme p-tex materiálom, ktorý má rovnaké vlastnosti ako sklznica na lyžiach

Brúsenie a uhlovanie bočnej hrany

2. Brúsenie a uhlovanie bočnej hrany

> bočnú hranu brúsime pod uhlom približne 87°–90°. Nabrúsená bočná hrana výrazne zvyšuje držanie lyží na snehu, ale zároveň sa lyže viac zarezávajú do snehu.

DOPORUČUJEME:
90° – pre deti
89° – pre väčšinu lyžiarov, začiatočníci, pokročilí alebo seniori , snowboardisti
88° – uhlovanie bočnej hrany pre lepšieho i športového lyžiara, snb Slalom/SnbCross (vyznačuje sa dostatočnou ostrosťou na zamrznutom alebo technickom snehu a dlhou životnosťou)
87° – pre závodných lyžiarov a expertov

Tuning spodnej roviny

3. Tuning spodnej hrany + leštenie Korkom

Tuning spodenj hrany vykonávame na leštiacom páse 3M Trizact (diamantový pás), ktorý precízne nabrúsi spodnú hranu. Špeciálny korkový pás zasa vyleští sklznicu, ktorá má po leštení dokonale hladký povrch.e.

Brúsenie na kameni

4. Brúsenie na kameni

Veľmi dôležitá servisná operácia , ktorá zásadne ovplyvňuje klznú plochu sklznice (odvod vody tvoriacej sa pod sklznicou). Sklznicu brúsime na kameni, čím sa celkom vyhladí, vyrovná a vytvorí sa šikmá krížová štruktúra. Strojom urobená štruktúra zaručí lepší sklz, väčšiu trvanlivosť vosku, lepšie prevzdušnenie a životnosť skĺznice.

Zaoblenie hrán

5. Zaoblenie hrán

Hrany ktoré nemajú vplyv na jazdné vlastnosti lyží (špička a päta) precízne zaoblíme keramickým kameňom – lyže by sa priskoro zarezávali a zlepší sa tým točivosť lyží.

6. Voskovanie a leštenie

Sklznica potrebuje po kompletnom servise opätovne namazať a tým sa ochránia jednotlivé póry sklznice. Skĺznicu je potrebné voskovať vždy, ak lyže dobre nekĺžu, na skĺznicu sa lepí sneh, alebo skĺznica začína šednúť. Navoskované lyže sú nielen rýchlejšie, ale sa aj ľahšie ovládajú, čo okrem lepšieho pôžitku z jazdy zvyšuje aj bezpečnosť. Nanesenie vosku vykonávame horúcim valcovým kotúčom a záverečné leštenie špeciálnym leštiacim kotúčom.



Samozrejmosťou je u nás bezplatné nastavenie viazania u zakúpených lyží.

výhody servisovania

> jednoduché ovládanie
> presné reagovanie na akúkoľvek zmenu smeru
> vysoká jazdná stabilita
> perfektná sklznosť
> väčšia bezpečnosť
> dlhšia životnosť

ako často servisovať

> pred prvým lyžovaním v sezóne
> znovu približne po týždni lyžovania
> na konci sezóny
> zásadné poškodenie ihneď po lyžovaní

ako spoznať, či je servis potrebný?

Pri postavení lyží na hranu na zľadovatenej zjazdovke lyže podklzajú a strácate nad nimi kontrolu.

Riešenie – treba nabrúsiť hrany

Pri jazde na miernom svahu lyže zadrhávajú, kamaráti Vám odchádzajú, na sklznici sa Vám lepí sneh a od hrán začína vysychať (blednúť).

Riešenie – treba navoskovať sklznicu

Sklznica je poškriabaná, objavujú sa na nej chĺpky a celkovo Vás lyže alebo snowboard nepočúvajú ako predtým.

Riešenie – vykonať celkový servis

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Ďakujem, pochopil som. Prečítať viac informácií.